Indahnya Hidup Ini

Sunday, April 10, 2011

wahhhhhhh....

hahahahahaahha...lama dh xmeluahkan kata2 dlm blogni....busy..klah menteri,huhu..sbnrnya aku xtahu nk tulis apa..bnyk sngt kish..tp aku xsuka orng lain tahu..biar ALLAH sj yg tahu apa yg bermain di minda dn khndk hati aku...takut..takut sngt..tp aku lebh tkut pd ALLAH..knp orng skrng bnyk menakutkn aku..adakh diorng waras bler bwt sesuatu yg pelik..kdng2 aku tkut nk brjumpa orng2 luar sn..YAALLAH..ampunilah dosa2 kami,jauhkanlh aku,ibu bapaku,keluargaku,keturunanku,sahabat2ku dr perkara2 tidak baik...jauhkan kami dr fitnah dunia..berikanlh kami kekuatan dlm menghadapi smua rintanganmu..matikanlh kami dlm keadaan beriman kepadamu....sesungguhnya engkau maha agung lagi maha mengetahui...aminn....

aku xblh nk marah orng..klau ko bwtpn,aku trasaje,klau aku mrhpn sbb mgkn timetu panaske,peningke..huhuhu...nsblah...tp orng skrng senng2 nk mrh aku..apa diorng xda perasaanyer..aku nk bls..tp..aku msh ingt lg..sbr..sbrr...api xblh lawan api..ckp baik2..insyaallah dia ok..nangis xblh dielak..aku tetap akn nangis bler orng mrh aku..lebih2 lg klau orngtu baik dng aku..alhamdulillah..aku dikelilingi kawan2,sahabat2 yg baik..smua prnh melakukn kesilapan..jd,aku harp korng dpt maafkan aku..setiap hari aku memaafkn korng...mungkn orng suka buli aku..aku senyum..sbb aku xfhm..mgkn diorng tngk muka aku,diorng suka buli aku..farah kata muka aku nmpk mcm baik dn senng dibuli..jd..aku bersyukur...bersyukur..ALLAH berikan aku siht tubuh bdn..biarlh orng nk bwt apa..mgkn dia gmbira ble dia bwt mcmtu pd aku...kdng2 terasa..mgkn aku snsitif..xsngka aku sbnrnya seorng yg sngt sensitif...dh berumur 21thun bru aku tahu aku mmg sngt snsitif..tp aku lebh memendam rs..aku xsuka tunjukkn mslh aku pd orng lain..pd orng tertntu sj aku tnjukkn..tupn jarang..sdngkan kwn baik akupn xtahu smua crita aku..hhmmm...aku syg sahabat aku..smpaikn aku blh gelak sorng2 bler teringt gelagat lucu dia....aku rs selesa,bler ada mslh..aku jd happy bler jmpa dia..blhke aku berkwn dng dia hngga akhirat sana..:'..smuanya kuasa ALLAH..kerna dia lebh mengetahui....marah,menyampah,kelakar,sedih,rs nk penumbukje dia..hahah..tulh yg aku rs bler brsahabat dng dia..dan sahabat juga mnjadikan aku lebh matang berfikir,jika ada kebaikan pd dia,aku akn ikut,,aku cuba mengikuti apa yg aku rs patut dn betul..jika kita inginkn sahabat ,kita mestilah mnjadi sahabat yg baik pd mreka...sahabat2ku..aku xblh lupakan korng smpai bler2..wlaupn smua dh khwn nt..aku nk bersahabat dng korng hingga akhir hayat...:)..

No comments:

Post a Comment