Indahnya Hidup Ini

Monday, April 11, 2011

xfaham orng sekeliling

arini rs seronok sngt sbb listening test mandarin sngt senang..alhmdulillah..aku blh jwb smua soalan...arini jugk kali kedua miss aishah belanja aku n came mkn..kitaorng dh kenyang sbenrnya..tp dia beriya-iya sruh kitaorng mkn jugk..bnyk sngt dia blnja...murah rezei aku..semalam farah blnja mkn besr,arini lec belnja plak..huhuhu...:)..aku msh keliru..entahlah..bg aku,orng disekeliling aku smuanya pelik..menakutkn..huhuhu..xtahu kenapa....dunia semakin berubah..semakin bnyk godaan2 di luar sana..aku berdoa supaya dikuatkn iman aku pd yg esa wlau dimn aku brada...kdng2 rs sunyi sngt..sbb slalunya aku keseorangan....klau balik kolej,duk bilik senyapje..ckppn xbnyk..msg..lglah..aku nk msg ngn sapa...nsb baik skrng busy dng projek..adalh berinteraksi dng orng..alhmdulillah...adakah aku akn jd cikgu..huhu..semenjak aku msuk cls mandarin smua budk cls aku pnggil aku laoshi(cikgu)..hehehe..seronok..malu..kelakarpn ada..ada yg berebut nk aku msuk dlm group diorng..bkn nk berlagak..tp itulh kenyataan..hahaha...adakah didlm dunia ini seseorng dipndng hebat bler dia ada kelebihan yg lain..?..klau aku xpndai cinoo...diorng nk pndng aku ke..hmmm...entahlah...tp diorng smua baik..baik sngt..yg kelakar bler nk mnta jawapn smua bwt muka kesian..xsmpai hati..aku bgjelh jwpn..semni mmg bnyk kerja..tp,alhmdulillah..sbb kwn2 bekerjasama untk bwt yg terbaik dlm subjek..minor akupn budk photo yg bnyk bwtkn..thnks ayo n syuk sbb korng bwtkn kerja yg aku rs mcm leceh sikit..heheh...storyboard..uhhh...sapa nk lukis crita bnyk2..tension..tp korng dh bwt..rs ringn sikit kerja aku..drawing saiz a2 nk kena bwt 9keping,xbwt lg..bag lg..bel lg..video mndarin lg..present etnik lg..bnyknyer kerja...tp aku xnk strees sngt..nt pening lg sush..sapa nk urutkn kpalo aku..terpksalh urut sndiri nt..hehehe...setiap hari aku perhatikn kwn2 disekeliling..klau ada mslh,klau sedih..klau mrh..pakwelh tmpt dia mengadu..uhhh..kdng2 jeles jugk..tp nk bwt cmner...dh xder..bwt mcm xderjelh..ada mslh pendamje..klau rs xtahan..jawapannya nangisjelah...nangis perkara yg xblh lari dr diri aku...xkishlah klau orng rs pelik dn menyampah..tp itu dri aku..ALLAH yg mengurniakan smuatu pd diri aku..bersyukur dng apa yg ada..aminnn...

Dunia seperti diawangan bler bercinta..mkn xlalu,tp aku slalu seleraje mkn..tido xlena..tp aku tido slalu lena..mandi xbsh..bshjer..klau xbsah,xlama lglhtu...klau nk kata bahagia..hati berbunga-bunga..mgkin ia...klau nk kata senyum smpai pipi nk terkoyakpn mgkin ia...itulh hebatnya cinta..adakh cinta itu buta...xnmpk yg cacat cela..nmpk yg indahje..kentut dikata wangi..bler khwn,kentut awklah paling busuk...mgkn smua kenangnni membuat aku ketawa dn tersenyum sekejap...ttp aku xmintk akn berlaku smuani lg..krn..aku inginkn cinta selepas berkahwin..aku tersenyum riang bler mendengr ustazah mmberi ceramah indhnya cinta selps khwn..aku berdoa supaya ALLAH memberi jdoh dn cinta hati aku seleps berkhwn.....harap2 dia seorng yg romantik wlaupn aku xbrapa suka..haha....:) <3

No comments:

Post a Comment