Indahnya Hidup Ini

Sunday, July 17, 2011

Marah ibarat api di dapur HATIMU

Semenjakni,aku sering marah,mungkin hormon xstabil..bler aku mrah,aku akan nangis,knp,,sbb apa dan kenapa ..ttpi selepastu aku akn jd sngt sedih..xbaik aku benci pd orng,disebabkan aku rs xsenang pd dia,aku buang smua apa yg berkaitan ngn dia,aku bkn putus kwn,tp ini sj jln terbaik dr aku ada perasaan xbaik pd orng lain,bila dh jd mcmni aku rs lega…
Marah…apatu kemarahan..Kemarahan kita pd seseorang akan memudaratkan kita sendiri lebih dr orng yang kita marah.justeru,memaafkan adalh lngkah yg paling baik-bkn untk orng lainje untk dri kita sndiri.erti lain memaafkan org lain smalah sperti memaafkan dr sndiri.dri kita akn mnjdi tenang ,ceria,dn stabil apabila memaafkan musuh kita..:)..marah ni berasl dr syaitan,dn syaitan berasal dr api,apa yg aku bc,benarlah sperti yg dianjurkan oleh Imam al-Ghazali apabila seseornrtu mrh.”pndnglah betapa hodhnya wajahmu dimuka cermin!”…sapa yg xpenh marh,mrh sbhagian dr sifat tabii manusia,marhtupn anugerah dr ALLAH..dengan itu,kita perlulah hadapi emosi sipengeji yg panas baran dngn kepala sedingin salji…

No comments:

Post a Comment